dricka sprit och hålla käften

 
nu är det söndag och helgen har varit dubbelt så hektisk som jag trodde den skulle vara och inget blev som planerat. i fredags var jag rätt säker på att jag skulle ta det lugnt och vänta på att på lördagen då det var dags för oktoberfest. men när jag hade kommit hem och käkat middag med familjen så ringde hanna och sa att jag skulle med på förfest och få gratis öl. jag menar, vem säger nej till det? så det blev krogen ändå, vilket var helt okej dock hände lite grejer som jag ångrar, dock blev resultatet helt okej men någon gång ska jag stå upp för mig själv och inte be om ursäkt för saker som jag inte ångrar. 
dagen efter vaknade jag upp hos en kompis med en bakfylla utan like. åkte till farmor och farfar för att fira min kusin som fyllde år. skulle egentligen sovit över hos farmor och farfar men hade inte fått med mig några grejer i och med att jag inte sov hemma. bestämde mig för att åka hem och ta en lugn kväll men så blev det inte. bästa amanda skickade ett meddelande och sa att det var en hemmefest i stan så det var bara att åka vidare. hade en jättetrevlig kväll där osv... inget drama som angick mig och jag kunde njuta av kvällen och alkoholen. i några minuter fick jag hela festen att lyssna på nationalteatern och det var lyckliga minuter. 
idag har jag inte gjort något speciellt utan bara kommit hem och kollat på tv. sitter och kollar på en svensk 50-tals agatha christie wb-grej. helt ok söndagsunderhållning antar jag. 
ha det bra
 
Allmänt, personligt | |
Upp